Enfront l'horror que ens  està colpin últimament, patiment de tantes persones que fugen de no poder viure d’ altres perden la vida, una vida de projectes, d’ il.lussions, a mans dels executors del fanatisme, en nom de què?. Quantes preguntes ens venen al cap, per què?, com hem de respondre? Com ens hem de protegir?. S’em fa un garbuix,estires fils segons les informacions i, on vas a parar? Hi ha molta maldat per el camí
Educació, educació i més educació, s’em acut...
Llegeixo un article a la revista Avenç( 421.març) sobre en Ramón Fuster, commemorant els 40 anys de la seva mort, glossant la seva trajectòria de vida, dedicada a l’educació i a tot el que va fer millorar les llibertats amb tota la dificultat que això comportava a l’època.
Transcric la ressenya juny de 1964 ("Quaderns d’orientació familiar”)  de les seves paraules,  clarividents i oportunes
L’educació, doncs, ha d’aspirar a preparar l’home talment que més tard pugui entrar, amb el domini de les seves facultats, al si de la societat; i aquesta preparació social no ha de ser de pur i simple ensinistrament, sinó de reflexió activa, de crítica fonda, d’escrutini sagaç, de no conformisme, de preparació de les seves forces perquè els homes, en trobar-los, es puguin reunir més fàcilment, i produir i estimar-se millor”
I a mode d’epitafi:
l’educació ha de consistir a preparar l’home perquè descobreixi les seves obligacions, els seus drets, els seus deures, el seu sentit de llibertat, amb el fi de poder modificar, estructurar i adaptar la planificació de la vida social humana, per tal que d’aquest esforç,d’aquest coneixement , d’aquesta reflexió, neixi una societat més lliure, més justa; més social, més humana”.
Companyes, companys, tot es pot subratllar, molt per pensar i per fer.
EDUCACIÓ. EDUCACIÓ I EDUCACIÓ
M PILAR CLOSAS I VENDREL
Grup de Debat.