Històriques CLectura

Grup Lectura

Inici Club de Lectura Curs 2017-18

Mida de lletra:
Estem de rentrée i amb el setembre s'inicien les activitats i vida a la ciutat. És per això que us recordo que la primera sessió del Club de lectura d'enguany serà el 2 d'octubre.
 
Per aquesta sessió vàrem acordar que comentaríem  "La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey" , perquè un nombre considerable d'assistents no l'havien pogut llegir i també una nova novel.la: 
 
"Clarissa" de Stefan Zweing, Ed. Acantilado
Us recordo així mateix el calendari que vàm acordar:
 
6 de novembre
11 de desembre
15 de gener
26 de febrer
9 d'abril
14 de maig
18 de juny
Les sessions amb l'assistència d'en Mario seran: 6 de novembre, 26 de febrer i 14 de maig.
Us envio també la proposta d'en Mario per aquest curs. Estaria bé que li donéssiu una ullada per comentar-la en la propera sessió:

-"El entenado", de Juan José Saer, escritor argentino considerado hoy el más importante de los últimos 50 años. El libro, muy en resumen, la recreación de uno de los tantos mitos sobre la conquista de América, en este caso de un miembro de la tripulación de un barco español que convive durante diez años con los indios Colastiné, que da cuenta de su experiencia muchos años después, tras su regreso a Europa. Considero que es una novela extraordinaria y única.

-"La resaca", última novela de Robert Louis Stevenson, la vida de tres desclasados europeos en los mares del sur y brillante radiografía de la conducta humana ante el poder, ante su propia condición, y ante la nada que se abre ante el fracaso y la búsqueda de la redención a cualquier precio.

-"El buen soldado", una virulenta historia de amor en la etapa de entreguerras, del extraordinario Ford Madox Ford, autor de más de 80 novelas y editor, entre otros, de Joseph Conrad, Ezra Pound, Gertrude Stein o H.G. Wells.

Fins molt aviat!
Alicia Plana

Cloenda del curs 2016-2017 Grup de Lectura

Mida de lletra:

 

Dilluns passat vàrem reunir-nos per comentar l’obra "La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey” d'Annie Barrows i Mary Ann Shaffer i també per valorar el curs i determinar el calendari del proper any.

Però, com algunes persones no l’havíem pogut llegir la novel.la, decidirem ajornar el comentari per la primera sessió del proper curs.

Vam valorar el curs i en general les valoracions van ser positives. Decidirem continuar amb la col·laboració d’en Mario Catelli, en 3 de les sessions, com hem fet fins ara.

També intercanviàrem  suggeriments i opinions per tal de millorar la marxa del Club de Lectura. Entre elles, acordàrem introduir almenys una lectura en català  -de fet cada any ho hem fet-; demanar-li a en Mario la possibilitat de fer una comparativa entre els autors que ens proposi i continuar amb l’elecció mixta de les lectures, és a dir, 3 que farà en Mario i la resta els propis assistents al Club a partir de les experiències pròpies, tot i que a vegades el resultat final pugui semblar una mica desordenat per la varietat de gèneres i autors/res.

El calendari fixat per al poper curs és el següent:

2 d'octubre

6 de novembre

11 de desembre

15 de gener

26 de febrer

9 d'abril

14 de maig

18 de juny

L’hora i el lloc de trobada, com fins ara: a les 17.30 h a Drassanes, 3 3r pis, seu de MRPC.

Per la primera trobada, a més del comentari de "La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey”, acordàrem també la lectura de “Clarissa” de Stefan Zweing.

Acabàrem la sessió de cloenda amb un tast de coca, xocolata i una copa de cava.

Bé amics, finalment, us desitjo que gaudiu d’unes bones vacances i de bones lectures en les llargues tardes d’estiu.

Subcategories