Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
GRUP PASSEJADES
CAMINADA PER HORTA
Visita a l'antic municipi rural de Sant Joan d'Horta ple de masies, mines d'aigua, fàbriques d'adob de pell, bugaderes i un nucli antic al voltant de la plaça de Santes Creus.

Lloc de trobada: la sortida del metro de Montbau. Caminem per l'antic camí que ens porta de Sant Genís dels Agudells a Horta fins arribar a l'escultura dels Mistos de l'escultor i dissenyador pop nord-americà Claes Oldenburg; molt a prop trobem la reproducció del Pavelló de la República Espanyola construït per l'Exposició Universal de París de 1937 i finalment arribem a la Masia de Can Travi Nou, ara convertida en restaurant.

El camí fa pujada i tot travessant per sota la Ronda de Dalt anem a veure les escultures dels poemes visuals d'en Joan Brossa prop del Velòdrom d'Horta construït per les Olimpíades del 92. Aviat arribem al parc del Laberint, on abans d'entrar-hi, fem un petit descans per recuperar forces i treure'ns una mica de roba, el sol de maig comença a fer els seus efectes!

Els jardins del Laberint construïts per un enginyer italià l'any 1792 i ampliat i millorat posteriorment per l'arquitecte Elies Rogent, són els més antics de Barcelona. Hi destaca el conjunt de xiprers que dona nom al Laberint i que com és habitual hi entrem però no ens és fàcil trobar-hi la sortida a la primera, però en sortim al cap d'una estona!

Del Laberint d'Hora anem a visitar la masia de Can Cortada, actualment transformada en restaurant i que jo de petit encara vaig veure en plena activitat agrícola amb els seus horts, bassa.... i que venien els seus productes al mercat d'Horta i de Gràcia.

Seguim pel senyorial carrer de Campoamor, ple de torretes dels estiuejants benestants barcelonins, cap al nucli de l'antic municipi d'Horta, passem per la parròquia de Sant Joan d'Horta, que va donar nom al poble i arribem a la Plaça Santes Creus, la plaça Major d'Horta on hi ha l'antic Ajuntament i una reproducció de la Font de Canaletes, regal de l'Ajuntament de Barcelona amb motiu de l'annexió el 1904, del municipi de Sant Joan d'Horta a la ciutat.

Creuem la Riera d'Horta que recull l'aigua dels torrents i rierols de la serra de Collserola i arribem a la masia de Can Bacardí, ara transformat en un col·legi de monges i d'allà caminem fins al carrer d'Aiguafreda amb les seves casetes amb petits horts i els safareigs de les famoses bugaderes d'Horta, una activitat més en què l'aigua en va ser la protagonista. Les bugaderes d'Horta anaven cada dilluns a Barcelona recollien la roba bruta, la rentaven i la tornaven els dissabtes.

Fem el tram final del nostre itinerari fins arribar a la Plaça Eivissa, centre actual del barri d'Horta i antiga Plaça del Mercat, on fem el tradicional vermut de comiat i fins a la propera, que segons ens diuen serà una sortida sorpresa de final de curs!

Aquesta passejada per Horta, per la gent que no coneixia aquest antic municipi independent del Pla de Barcelona, ha estat tota una sorpresa i pels que ja el coneixíem hem descobert racons i històries que no sabíem.