COMUNICAT DE RELLA: ESTIU 2020 \\\ RELLA
JUNTA
COMUNICAT DE RELLA: ESTIU 2020
Aquest és el COMUNICAT que ha fet la Junta de RELLA per donar a conèixer la nostra posició en aquests moments complexos en el món educatiu com a conseqüència del Covid19.

Esteu atents a la web i al correu per veure les propostes de voluntariat que us proposarem a mesura que ens vagin arribant,

COMUNICAT DE RELLA: ESTIU 2020

PROPOSTES I COMPROMISOS PER ATENDRE L'ALUMNAT EN SITUACIÓ VULNERABLE
.
Aquest any els infants i joves poden estar sis mesos sense escola, sumant l'estiu al darrer trimestre d'aquest curs escolar que serà telemàtic i és probable que infants i joves no tornin a trepitjar les aules fins el curs vinent.

Sabem que l'absència perllongada de classes accentua les desigualtats educatives dels alumnes i les seves famílies i tot això, en serioses dificultats per a moltes llars que pateixen problemes econòmics, laborals o de salut. Caldrà acompanyar-los entre tots els agents educatius del territori en aquesta nova situació.

Hem de donar a l'estiu un sentit de lleure educatiu, com havia estat els darrers anys, ressaltant la bona tasca realitzada pels casals, entitats socials, ajuntaments i agents del sector del lleure, però sobretot intentant garantir per a les famílies més vulnerables un estiu saludable i socialitzador pels seus fills amb les diferents ofertes.

No s´ha de permetre que la crisi de salut, provoqui una crisi educativa. Calen mesures i propostes compromeses per garantir el dret al lleure compartit durant aquesta període estival i equilibrar les desigualtats del sistema educatiu.

És per tot això que des de RELLA volem:

● Oferir-nos per col·laborar amb les administracions educatives i ajuntaments
● Ressaltar el lideratge del Departament d'Educació i els ajuntaments concretant al màxim uns programes específics per fer front a aquesta situació.
● Partir del territori i els centres educatius, que son els que coneixen la realitat de les famílies, i que siguin ells qui ens presentin les propostes a fer.
● Treballar coordinadament amb les institucions educatives, els ajuntaments i les entitats de lleure, voluntariat i tercer sector.
● Que es garanteixi un pont entre el treball de finals d'aquest curs, l'estiu educatiu lúdic i l'inici i seguiment durant tot el proper curs escolar.
● Exigir a les institucions educatives de cara al proper curs la dotació d'equips informàtics i connexió a la xarxa a tots els alumnes de l'educació obligatòria que no en tenen.

RELLA . Associació de mestres i professorat jubilats
Barcelona 13/05/20