Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
RECOMANACIONS DEL MÓN EDUCATIU:  del 27d'abril al 3 de maig \\\ RELLA
RECOMANACIONS DEL MÓN EDUCATIU
RECOMANACIONS DEL MÓN EDUCATIU: DEL 27D'ABRIL AL 3 DE MAIG
Articles, entrevistes, manifestos i documents del món educatiu en temps de confinament recollits a la darrera setmana
La setmana del 27 d'abril al 3 de maig de 2020

Cada dia nous articles

Si vols aportar algun article, entrevista o informació que et sembli interessant envia l'enllaç a la notícia al correu rellacat@rella.cat
posant en l'assumpte RECOMANACIONS EDUCATIVES

Per veure els articles anteriors cal anar a SECCIÓ CORONAVIRUS i accedir a "RECOMANACIONS DEL MÓN EDUCATIU"


SETMANA DEL 27 D'ABRIL AL 3 DE MAIG

"Un grup de centres públics promou un manifest que avala la gestió de la crisi feta pel Departament" Article de la redacció del Diari de l'Educació el 27/04/20.

"Revista 24 Societat" Revista de coneixement i anàlisi social. Hi ha molts articles interessants. Aqui hem fet una petita tria:
1.-"Planificació educativa i segregació escolar a Barcelona". Article de Xavier Bonal (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS) Universitat Autònoma de Barcelona.
2.-"Oportunitats educatives de la infància i l'adolescència: informes per basar les polítiques públiques en evidències". Article de Maria Truñó.
3.-"Infàncies en desigualtat i pobresa a Barcelona". Article de Xavier Martínez-Celorrio.
4.-"Parlen els nens i nenes". Una eina de ciutat per conèixer i millorar el benestar de la infància, des del seu punt de vista i amb el seu protagonisme". Article de: Mari Corominas, Marta Curran i Laia Pineda [Institut Infància i Adolescència de Barcelona (IIAB)]
5.-"El programa Baobab: un impuls al lleure comunitari" Article de Núria Comas i Marçal Farré. [Analistes de l'Institut Català d'Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua)]

"Lo que emerge en tiempos de crisis" Article de Pascual Gil Gutiérrez al Diario de la Educación el 23/04/2020 i penjat a la web el 27/04/20

"Mestres sense horari". L'ARA recull el testimoni de docents que han d'avaluar i acompanyar els alumnes amb videoconferències, trucades i whatsapp a totes hores. Article de la Laia Vicens al diari ARA del 27/04/20

"Populisme pedagògic". Hi ha una clara necessitat de compensar la reclusió forçada. Article de Xavier Díez, Representant d'USTEC·STEs (IAC) al Consell Escolar de Catalunya akl diari ARA el 28/04/20

"Temps de confinament, temps d'internet" Article d'Albert Solà al Bolg de RELLA del Diari de l'Educació 28/04/20

"Tothom pot aprendre matemàtiques?". Article de laCarme Brugués publicat a la web de Rosa Sensat el 28/04/20

"L'ENSENYAMENT EN LÍNIA ACCENTUA L'EXCLUSIÓ DE L'ALUMNAT MÉS VULNERABLE" Article de Tere Albero a la revista La Directa 28/04/20,

"Discapacitat, confinament i educació a distància: de la 'doble bretxa digital' al descobriment de noves eines". Article de Diego Maldonado al Diari de l'Educasció del 28/04/20.

"La 'nova normalitat' necessita nous horaris i que els nens passin tant de temps com ara amb els seus pares" Entrevista de Rosa Maria Tristán a Maria Novo al Diari de l'Educació del 29/04/20.

"Les famílies, l'escola i la comunitat sense confinament: alguns acords inevitables" Article de Jaume Funes al Diari de l'Educació el 29/04/20.

"Los niños volverán a clase en septiembre, salvo excepciones".Article de Elisa Silió publicat al diari El País el 29/04/20.

"El Gobierno descarta la vuelta a las aulas antes de septiembre". Article de la Redacció del Diario de la Educación el 29/04/20.

"Evaluar en un contexto de aprendizaje diferente". Article de Joana M Sancho al Diario de la Educación el 29/04/20.

"Recursos educatius a l'abast de tothom".La Diputació de Barcelona comparteix recursos online en educació, joventut i esports. Article publicat a l'ARACRIATRURES on line el 29/04/20.

"Educació obrirà escoles al juny per fer un acompanyament emocional, però no classes". El conseller Josep Bargalló avança a TV3 que els alumnes hi podran anar de manera voluntària i no tots alhora, i que el curs continuarà telemàticament. Redacció de notícies de TV3 el 29/04/20.

"Lo más difícil para un niño es convivir con la desesperanza de los adultos". Entrevista de Gorka Castillo a Eulalia Anglada, psiquiatra infantil, publicada a la revista digital ctxt el 29/04/20.

"Lliçons del coronavirus per educar per la vida" Recull d'articles de "VERS LES ESCOLES FEMINISTES": Transformació educativa per una escola pública emancipadora, número d'abril-maig de 2020, Penjat a la web el 29/04/20.

"Horari del curs 2020/21: les escoles avançaran el menjador i la sortida". Article de Victor Saura del Diari de l'Educació del 30/04/20.

"Perdoneu, però necessitava escriure-ho". Article de Jaume Cela al Diari de l'Educació del 30/04/20.

PEDAGOGÍAS DEL SIGLO XXI: "¿Por qué se pide el aprobado general?". Article de Jaume Carbonell al Diario de la Educación el 30/04/20.

"Unanimidad en la comunidad educativa: nadie entiende por qué solo los menores de seis años podrán ir al colegio" Article de Daniel Sánchez Caballero al diari digital El diario.es el 30/04/20.

"L'oportunitat de resignificar l'escola". Article de Pepe Menéndez al Diari de l'Educació 30/04/20.

"ESCOLES TANCADES FINS AL SETEMBRE: MÉS DESIGUALTAT EDUCATIVA". Article d'Elena Parreño a la revista digital Crític el 30/04/20,

"Les prioritats del desconfinament educatiu". El departament ha estimat en més de 50.000 el nombre d'infants sense connectivitat" Un article de Xavier Bonal i Sheila González al diari ARA el 1/05/20.

"La escuela tras el coronavirus". Article de la Comisión de Educación Ecologistas en Acción publicat al Diario de la Educación el 28/04/20 i penjat a la web el 01/05/20.

"El curs escolar 2020-2021 serà en part 'online". Article d'Olga Pereda al Periódico de Catalunya el 01/05/20.

"A les mestres no les aplaudeix mai ningú" Article d'Emília Olivé al diari digital El Nacional.cat el 01/05/20.

BULLYING
1.-"Trencar el silenci, la clau per combatre l'assetjament escolar"
Avui és el Dia Mundial Contra el Bullying, una plaga que cal combatre a les escoles amb una millor comunicació, Editorial del diari ARA del 02/05/20
2.-."L'assetjament escolar, una plaga social a l'ombra". Un article de Laia Vicens al diari ARA el 02/05/20
3.-"El meu fill fa 'bullying'?" Article deSelena Soro al diari ARA el 02/05/20.

«LOS EFECTOS ESCOLARES PUEDEN AMORTIGUARSE SI LO SABEMOS HACER BIEN» Entrevista de Pablo Bázquez a José Antonio Marina a la revista Ethic el 17/04/20 i penjat a la web el 02/05/20

"[Vídeo] Gino Ferri: "¿Qué debería aprender la escuela de la situación actual?" Vídeo de la xerrada virtual de Gino Ferri a l'instagrama de Rosa Sensat a la web de Rosa Sensat, penjat a la web el 02/05/20.

"No només en temps de confinament" Article de Joan Portell Rifà a la web de Rosa Sensat, penjat a la web el 02/05/20.

"La nostra societat i la percepció de la mort". Article de Maria Lluïsa Fabra, publicat a la revista Perspectiva Escolar (Maig 2017) : "La mort, l'últim tema tabú" i a la web de Rosa Sensat i penjat a la web el 02/05/20.

"Una història de transformació educativa" Article de David Castillo, publicat a la web de Rosa Sensat el 30/04/20 i penjat a la web el 02/05/20

"Mestres, més que mai". Article d'en Jaume Cela i en Juli Palou a l'ARACRIATURES del dissabte 02/05/20.

"Paulo Freire, ensenyem estimant".14 reflexions del pedagog, que deia que «tots sabem i ignorem alguna cosa» publicat a la revista digital Catorze el 02/05/20.

"L'ESCOLA INFANTIL NO "GUARDA", EDUCA"Article de Montserrat Pedreira, publicat al Bolg de l'UManresa el 01/05/20 i penjat a la web el 03/05/20






* Per més recomanacions del món educatiu, consulta les recomanacions de les setmanes anteriors seguint aquest enllaç