Articles, entrevistes, manifestos i documents del món educatiu en temps de confinament recollits a la darrera setmana
La setmana del 27 d'abril al 3 de maig de 2020
Cada dia nous articles
Si vols aportar algun article, entrevista o informació que et sembli interessant envia l'enllaç a la notícia al correu
rellacat@rella.cat
posant en l'assumpte
RECOMANACIONS EDUCATIVES
Per veure els articles anteriors cal anar a
SECCIÓ CORONAVIRUS i accedir a "
RECOMANACIONS DEL MÓN EDUCATIU"
SETMANA DEL 27 D'ABRIL AL 3 DE MAIG
"
Un grup de centres públics promou un manifest que avala la gestió de la crisi feta pel Departament" Article de la redacció del Diari de l'Educació el 27/04/20.
"
Revista 24 Societat" Revista de coneixement i anàlisi social. Hi ha molts articles interessants. Aqui hem fet una petita tria:
1.-"
Planificació educativa i segregació escolar a Barcelona". Article de
Xavier Bonal (Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS) Universitat Autònoma de Barcelona.
2.-"
Oportunitats educatives de la infància i l'adolescència: informes per basar les polítiques públiques en evidències". Article de
Maria Truñó.
3.-"
Infàncies en desigualtat i pobresa a Barcelona".
Article de Xavier Martínez-Celorrio.
4.-"
Parlen els nens i nenes". Una eina de ciutat per conèixer i millorar el benestar de la infància, des del seu punt de vista i amb el seu protagonisme". Article de:
Mari Corominas, Marta Curran i Laia Pineda [Institut Infància i Adolescència de Barcelona (IIAB)]
5.-"
El programa Baobab: un impuls al lleure comunitari" Article de
Núria Comas i Marçal Farré. [Analistes de l'Institut Català d'Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua)]
"
Lo que emerge en tiempos de crisis" Article de
Pascual Gil Gutiérrez al Diario de la Educación el 23/04/2020 i penjat a la web el 27/04/20
"
Mestres sense horari". L'ARA recull el testimoni de docents que han d'avaluar i acompanyar els alumnes amb videoconferències, trucades i whatsapp a totes hores. Article de la
Laia Vicens al diari ARA del 27/04/20
"
Populisme pedagògic". Hi ha una clara necessitat de compensar la reclusió forçada. Article de
Xavier Díez, Representant d'USTEC·STEs (IAC) al Consell Escolar de Catalunya akl diari ARA el 28/04/20
"
Temps de confinament, temps d'internet" Article d'
Albert Solà al Bolg de RELLA del Diari de l'Educació 28/04/20
"
Tothom pot aprendre matemàtiques?". Article de la
Carme Brugués publicat a la web de Rosa Sensat el 28/04/20
"
L'ENSENYAMENT EN LÍNIA ACCENTUA L'EXCLUSIÓ DE L'ALUMNAT MÉS VULNERABLE"
Article de Tere Albero a la revista La Directa 28/04/20,
"
Discapacitat, confinament i educació a distància: de la 'doble bretxa digital' al descobriment de noves eines". Article de Diego Maldonado al Diari de l'Educasció del 28/04/20.
"
La 'nova normalitat' necessita nous horaris i que els nens passin tant de temps com ara amb els seus pares" Entrevista de Rosa Maria Tristán a
Maria Novo al Diari de l'Educació del 29/04/20.
"
Les famílies, l'escola i la comunitat sense confinament: alguns acords inevitables" Article de
Jaume Funes al Diari de l'Educació el 29/04/20.
"
Los niños volverán a clase en septiembre, salvo excepciones".Article de
Elisa Silió publicat al diari El País el 29/04/20.
"
El Gobierno descarta la vuelta a las aulas antes de septiembre". Article de la Redacció del Diario de la Educación el 29/04/20.
"
Evaluar en un contexto de aprendizaje diferente". Article de Joana M Sancho al Diario de la Educación el 29/04/20.
"
Recursos educatius a l'abast de tothom".La Diputació de Barcelona comparteix recursos online en educació, joventut i esports. Article publicat a l'ARACRIATRURES on line el 29/04/20.
"
Educació obrirà escoles al juny per fer un acompanyament emocional, però no classes".
El conseller Josep Bargalló avança a
TV3 que els alumnes hi podran anar de manera voluntària i no tots alhora, i que el curs continuarà telemàticament. Redacció de notícies de TV3 el 29/04/20.
"
Lo más difícil para un niño es convivir con la desesperanza de los adultos". Entrevista de Gorka Castillo a
Eulalia Anglada, psiquiatra infantil, publicada a la revista digital ctxt el 29/04/20.
"
Lliçons del coronavirus per educar per la vida" Recull d'articles de "
VERS LES ESCOLES FEMINISTES": Transformació educativa per una escola pública emancipadora, número d'abril-maig de 2020, Penjat a la web el 29/04/20.
"
Horari del curs 2020/21: les escoles avançaran el menjador i la sortida". Article de
Victor Saura del Diari de l'Educació del 30/04/20.
"
Perdoneu, però necessitava escriure-ho". Article de Jaume Cela al Diari de l'Educació del 30/04/20.
PEDAGOGÍAS DEL SIGLO XXI: "¿Por qué se pide el aprobado general?". Article de
Jaume Carbonell al Diario de la Educación el 30/04/20.
"
Unanimidad en la comunidad educativa: nadie entiende por qué solo los menores de seis años podrán ir al colegio" Article de Daniel Sánchez Caballero al diari digital El diario.es el 30/04/20.
"
L'oportunitat de resignificar l'escola". Article de
Pepe Menéndez al Diari de l'Educació 30/04/20.
"
ESCOLES TANCADES FINS AL SETEMBRE: MÉS DESIGUALTAT EDUCATIVA". Article d
'Elena Parreño a la revista digital Crític el 30/04/20,
"
Les prioritats del desconfinament educatiu". El departament ha estimat en més de 50.000 el nombre d'infants sense connectivitat" Un article de
Xavier Bonal i Sheila González al diari ARA el 1/05/20.
"
La escuela tras el coronavirus". Article de la
Comisión de Educación Ecologistas en Acción publicat al Diario de la Educación el 28/04/20 i penjat a la web el 01/05/20.
"
El curs escolar 2020-2021 serà en part 'online". Article d'
Olga Pereda al Periódico de Catalunya el 01/05/20.
"
A les mestres no les aplaudeix mai ningú" Article d'
Emília Olivé al diari digital El Nacional.cat el 01/05/20.
BULLYING
1.-"
Trencar el silenci, la clau per combatre l'assetjament escolar"
Avui és el Dia Mundial Contra el Bullying, una plaga que cal combatre a les escoles amb una millor comunicació, Editorial del diari ARA del 02/05/20
2.-."
L'assetjament escolar, una plaga social a l'ombra". Un article de
Laia Vicens al diari ARA el 02/05/20
3.-"
El meu fill fa 'bullying'?" Article de
Selena Soro al diari ARA el 02/05/20.
«
LOS EFECTOS ESCOLARES PUEDEN AMORTIGUARSE SI LO SABEMOS HACER BIEN» Entrevista de Pablo Bázquez a
José Antonio Marina a la revista Ethic el 17/04/20 i penjat a la web el 02/05/20
"
[Vídeo] Gino Ferri: "¿Qué debería aprender la escuela de la situación actual?" Vídeo de la xerrada virtual de
Gino Ferri a l'instagrama de Rosa Sensat a la web de Rosa Sensat, penjat a la web el 02/05/20.
"
No només en temps de confinament" Article de
Joan Portell Rifà a la web de Rosa Sensat, penjat a la web el 02/05/20.
"
La nostra societat i la percepció de la mort". Article de
Maria Lluïsa Fabra, publicat a la revista Perspectiva Escolar (Maig 2017) : "La mort, l'últim tema tabú" i a la web de Rosa Sensat i penjat a la web el 02/05/20.
"
Una història de transformació educativa" Article de
David Castillo, publicat a la web de Rosa Sensat el 30/04/20 i penjat a la web el 02/05/20
"
Mestres, més que mai". Article d'en
Jaume Cela i en Juli Palou a l'ARACRIATURES del dissabte 02/05/20.
"
Paulo Freire, ensenyem estimant".14 reflexions del pedagog, que deia que «tots sabem i ignorem alguna cosa» publicat a la revista digital
Catorze el 02/05/20.
"
L'ESCOLA INFANTIL NO "GUARDA", EDUCA"Article de
Montserrat Pedreira, publicat al Bolg de l'UManresa el 01/05/20 i penjat a la web el 03/05/20
* Per més recomanacions del món educatiu, consulta les recomanacions de les setmanes anteriors seguint aquest enllaç