Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
RECOMANACIONS EN TEMPS DE CONFINAMENT [ÚLTIMA SETMANA] del 4 al 10 de maig \\\ RELLA
RECOMANACIONS PEL CONFINAMENT
RECOMANACIONS EN TEMPS DE CONFINAMENT [ÚLTIMA SETMANA] DEL 4 AL 10 DE MAIG
Algunes recomanacions que ens poden ajudar en aquests dies de confinament durant:
La setmana del 4 al 10 de maig de 2020

Cada dia nous articles

Si vols aportar algun article, entrevista o informació que et sembli interessant envia l'enllaç a la notícia al correu rellacat@rella.cat
posant en l'assumpte RECOMANACIONS

Per veure els articles anteriors cal anar a la SECCIÓ CORONAVIRUS i accedir a "RECOMANACIONS PEL CONFINAMENT"



SETMANA DEL 4 AL 10 DE MAIG

"Salut proposa dividir Catalunya en nou regions per fer el desconfinament" Article des de la Redacció del diari ARA del 04/05/20

"Grècia esquiva el desastre". Article de Cristina Mas publicat al diari ARA del 04/05/20

"Desfachatez". Article d'opinió de Almudena Grandes al diari El País el 04/05/20.

"Un poco menos de todo". Article de Milagros Pérez Oliva al diari El País el 04/05/20.

"Llueve sobre mojado: urge una renta para la transformación social" Article de Sergi Raventós, Héctot Sin i David Casassas al Diari digital Público el dia 04/05/20.

"Els populismes de la pandèmia" Article de la Carme Coromina al diari ARA del 04/05/20.

"Joan Martínez Alier: 'El PIB és un invent metafísic per a disciplinar la gent"
Entrevista a l'economista, activista i pioner al món de l'economia ecològica i l'ecologia política Joan Martínez Alier, feta per Xavier Montanyà al diari digital VilaWeb el 04/05/20.

"Hem d'activar noves maneres de pensar i viure" Entrevista de Maria Palau a Judit Carrera, directora del CCCB al Punt Avui el 03/04/20. i penjat al 04/05/20.

"Entorn VUCA. Una cosa desconeguda pels serveis socials?" . Article de Roger Barrachina Terrades al blog llei engel.cat publicat el 04/05/20.

"Bonaventura Clotet: "Cal continuar sent exigents durant uns mesos. Llavors hi haurà menys risc de mort". Entrevista d'Íñigo López Palacio a Bonaventura Clotet al diari El País edició de Catalunya el 05/05/20.

"Maria del Mar Albajar: 'Tenim una tria a fer com a societat i si la deixem a les mans dels polítics, sé quina resposta n'obtindrem'". Entrevista de Anna Zaera al'abadessa del Monestir de Sant Benet, Maria del Mar Albajar publicada al diari digital VilaWeb el 05/05/20.

"Narració oral: Contes de Gianni Rodari (ANIN)". Des de l'ANIN (Assosiació de Narradores y Narradors de Catalunya) estan fent un bonic homenatge a Gianni Rodari, explicant els seus contes al canal de youtube de l'ANIN.
Fem aquí una selecció dels contes que han pujat fins ara. Penjat al 05/05/20.

"El lujo de la interacción humana".Article de Nuccio Ordine publicat al diari El País el 02/05/20 i penjat a la web el 05/05/20.

"Rescate escolar". Es preciso abordar ya los planes de contingencia para el curso que viene. Editorial del diari El País el 05/05/20.

"Sortir de l'excepció". Article de Josep Ramoneda al diari ARA del 06/05/20.

"La siguiente fase: una renta básica". Un ingreso de emergencia estimularía la recuperación de la demanda tras una crisis, actuaría como un 'estabilizador automático' y los ciudadanos serían menos propensos a votar opciones extremistas. Article de Guy Standing al diari El País del 06/05/20.

"Naomi Klein: "La gente habla sobre cuándo se volverá a la normalidad, pero la normalidad era la crisis". En un encuentro virtual desde su casa, la periodista y autora de La doctrina del shock habla sobre cómo las elites están utilizando la crisis del coronavirus como excusa para avanzar en su excluyente hoja de ruta. Entrevista recollida per Diana Moreno a Naomi Klein a la revist digital El Salto el 03/05/20.

"Indispensables, de vegades letals. Els microbis, els virus i nosaltres" Article del Jaume Terrades, professor emèric d'Ecologia a l'UAB. "Aquest article el vaig escriure quasi tot fa potser un any, molt abans de l'esclat de l'actual pandèmia. Només hi he afegit algun paràgraf per "posar-lo al dia"..Publicat al Blog de CREAF (Centre de Recerca d'ecologia Terrestre), el 14/04/30 i penjat a la web el 06/05/20.

"MANIFIESTO: "La necesidad de luchar contra un mundo 'virtual'Contra la doctrina del shock digital" Manifest signat per Jorge Riechmann , Yayo Herrero i 300 firmes més a la revista digital ctxt el 06/05/20.

"10 principios de la economía fundamental a aplicar tras la pandemia" Article del "Colectivo para la Economía Fundacional" publicat a la revista digital ctxt el 06/05/20.

"Slavoj Zizek publica 'Pandemia': "Las medidas a largo plazo como las cuarentenas tienen que llevarse a cabo con disciplina militar". Article de Mónica Zas Marcos al diari digital El Diario.es del 07/05/20.

"Manuel Delgado: 'L'única manera de resoldre aquesta situació és obeint". Entrevista de Andreu Barnils a l'antropòleg Manuel Delgado sobre la Covid-19 i el confinament al diari digital VilaWeb el 07/05/20.

"Los efectos de la crisis según Zizek: "No habrá ningún regreso a la normalidad" Entrevista de Justo Barranco a Slavoj Zizek a La Vanguardia del 07/05/20.

"Un "tsunami de pobreza" que puede arrasar a millones de personas"Las estimaciones apuntan al primer aumento de la pobre. Article de Icíar Gutierrez i Anna Ordáiz, al suplement DESPROTEGIDOS del Diario.es i Oxfam-Intermón.


"Gentiloni: "El fondo de recuperación tendrá transferencias y créditos a largo plazo" Entrevista de Jaume Masdeu a Paulo Gentiloni al diari La Vanguardia el 07/05/20.

"Nunca ha habido una crisis económica como la actual". Article de Vicenç Navarro al diari digital Público el 07/05/20.

"[VÍDEO] Salvador Macip conversa amb Vicent Partal: 'El gran error va ser no tancar Madrid' pejat a la web del diari digital VilaWeb el 08/05/20.

"Tests: ¿sí, no, quan, què, com?". Articles de Salvador Macip al Periodico de Catalunya el 03/05/20 i penjat a la web el 08/05/20.

"Un alegato contra la desigualdad". Entrevista de Nikolaos Gavalakis a Thomas Piketty que "Propone un pago estatal para todos los ciudadanos, la modificación de la estructura de la riqueza para cambiar la el poder de negociación de los actores, discute las consecuencias políticas de la desigualdad.y expone los puntos más salientes de un posible programa de izquierdas para salir del actual atolladero histórico" publicat a la revista Nueva Sociedad del mes d'abril de 2020 i penjat a la web el 08/05/20.

"Retornar a la realitat". Article de Josep Ramoneda al diari el País edició de Catalunya, el 09/05/20.

"Richard Sennett. "El liberalismo ha debilitado nuestra red de salvación". Entrevista de Carmen Pérez a Richard Sennett al diari El Páis del 09/05/20.

"No tendremos otra pandemia como esta". Entrevista de Josep Fita a José Luís Artuaga al diari La Vanguardia el 09/05/20.

"Una sociedad de cajas negras". Article de Daniel Innerarity a La Vanguardia del 09/05/20.

"El futuro se construye con esfuerzo colectivo". Article de Jordi Cuixart al diari La Vanguardia el 09/05/20

"Yayo Herrero: "La clave es no destruir las barreras naturales que protegen a la especie humana de los virus". Entrevista de Arantza Rochet a Yayo Herrero publicada al diari digital Matridiario MDO al el 09/05/20.

AVUI

"Trencar les rutines mentals". Article de Marina Subirats al diari ARA el 10/05/20.

"Xavier Sala i Martín: "El món del febrer no tornarà. O m'adapto o em quedo tirat". Entrevista d'Antoni Bassa a Xavier Sala i Martin al diari ARA el 10/05/20.

"Deixar enrere el fum i l'estrès". Article de Milagros Pérez Oliva al diari El País edició de Catalunya el 10/05/20.

"Moreno: "Espai, temps o silenci són les noves batalles urbanes". Entrevista d'Esteve Almirall a Carlos Moreno publicat a Viaempresa el 08/02/20 i penjat a la web el 10/05/20.

"Exhortación a los médicos de la peste' de Albert Camus". Text Inèdit d'Albert Camús recollit al País Semanal amb un audio del text per Josep M Pou i .publicat el 10/05/20.

"Itziar González: «Cal 'aixecar' l'asfalt i reduir-lo al mínim necessari»". Entrevista de Gemma Tramullas a Itziar González al Periodico de Catalunya del 10(05/20.

"No tornarem a volar com abans". Article de Gemma Aguilera publicat al diari digital El Món.cat el 10/05/20.

"La fragilitat segons Frederic Amat". Entrevista de Andreu Gomilla a Frederic Amat al suplement DIUMENGE del diari ARA del 10/05/20.

"Slavoj Žižek: "La nova normalitat s'haurà de construir sobre les ruïnes de les nostres vides anteriors". Article de Jordi Nopca al diari ARA del 10/05/20.

"El descuido de la salvación: los viejos y las viejas son los demás". Article de Daniel López Gómez a la revista digital ctxt el 09/05/20 i penjat a la web el 10/05/20.

"Sobre el derecho a sufrir". Article da Santiago Alba Rico a la revista digital ctxt el 10/05/20







Per més recomanacions consulta les recomanacions de les setmanes anteriors seguint aquest enllaç