El comentari de l
'Alicia Plana sobre la sortida a Catalunya Ràdio del dimarts30 de maig de 2023, que va organitzar el Grup d'Activitats.
Veure comentari
aqui
L'entrevista que va fer La
Laura Rosel en el programa
El Matí de Catalunya Ràdio a la nostra companya
Àngels Arroyo sobre el tema de la comprensió lectora aprofitant que aquell dia RELLA visitava la ràdio,
Veure àudo
aquíEl passat 30 de maig una vintena d'associats de RELLA visitarem les instal·lacions de Catalunya Ràdio.
La visita guiada es va organitzar en dues parts, una per conèixer de manera general les instal·lacions i fer una simulació d'emissió de notícies. Prèviament ens van explicar els aspectes tècnics i de procediment que segueixen els locutors quan transmeten les notícies d'actualitat i que nosaltres després emularíem, no cal dir que per uns moments ens vam sentir autèntics professionals de la ràdio.
La segona part de la visita es va centrar en l'assistència en directe a l'emissió del Programa El matí de Catalunya Ràdio dirigit per Laura Rosel.
Com que el nostre grup era massa nombrós per l'aforament de la sala ens vam dividir en dos torns; en el primer es va tractar la notícia publicada aquests dies sobre les mancances de l'alumnat en comprensió lectora i algunes de les sòcies de Rella van tenir l'oportunitat d'intervenir en directe en la Taula d'anàlisi i en el segon torn vam presenciar l'entrevista a Enric Calpena que actualment dirigeix i presenta el programa de divulgació històrica En guàrdia, seguidament l'efectuada al cantant i compositor català Álvaro Soler i per últim un repàs a l'actualitat amb Marina Rosell i Jaume Sisa.
En conjunt, va ser una experiència divertida i interessant per conèixer el rerefons d'un mitjà de
comunicació tan familiar i quotidià com és la ràdio. En el meu cas, a l'interès expressat se sumava el fet que durant les dècades 60 i 70 vaig treballar en aquest mateix espai en una empresa pionera en el sector de la publicitat; no cal dir que malgrat els canvis introduïts, molts racons em portaven a vivències de joventut, ben lluny en aquell moment del món de l'educació.
Alicia Plana