Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
Guanyaràs una mar llisa de Miquel Martín i Serra \\\ RELLA
GRUP CLUB DE LECTURA
GUANYARÀS UNA MAR LLISA DE MIQUEL MARTÍN I SERRA
Comentari del llibre del mes, Guanyaràs una mar llisa de Miquel Martín i Serra

El llibre té dues parts ben diferenciades: A la primera part la Gona que és cartera i escriptora encara que fa temps que no escriu, té una filla entranyable, curiosa de mena i cul inquiet. Un dia la nena li pregunta sobre uns detalls de la història que va donar el nom d'Espiridió al besavi de la seva mare.
Aquest fet desperta la curiositat de la mare i la porta a una recerca sobre la veracitat del relat que sempre havia sentit i els seus orígens familiars.

La segona part, és el relat pròpiament dit, és a dir, el manuscrit que troba després de la seva extensa recerca i el que seria el llibre en sí.

L'obra ens submergeix en el dia a dia dels corallers de Begur que durant el segle XIX navegaven mar endins amb l'objectiu de guanyar-se les garrofes amb l'extracció de coral. Una història meravellosa que gira a l'entorn de dos mons fascinants: l'escriptura i el mar

Tot i que el llibre ha estat en principi motiu de controvèrsia, la majoria de les lectores del grup han estat d'acord en la singularitat de l'enfocament de la narració que ha fet l'autor, que a través de la novel.la, ens fa navegar una vegada més pel seu món, Begur i la Costa Brava, parlant d'una manera de viure que ja s'ha acabat, i ho fa com sempre, utilitzant una prosa d'altíssim nivell i un vocabulari d'una riquesa extraordinària, que a més de ser un homenatge a la llengua, et fa gaudir de la literatura.

Oriol de Planell