Aquest web utilitza cookies per millorar l'experiència de navegació. Pots acceptar-les i continuar navegant o revisar les preferències de privacitat en qualsevol moment.
26/3 AUDICIÓ COMENTADA: EL LIED. L'ART DE LA COMUNICACIÓ: POESIA I MÚSICA \\\ RELLA
GRUP COORDINACIÓ
26/3 AUDICIÓ COMENTADA: EL LIED. L'ART DE LA COMUNICACIÓ: POESIA I MÚSICA
El Gènere del Lied
A càrrec de: Dra. M. Luz Martínez Farias.
Soprano. Doctora en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona. Col·labora amb l'Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona (IL3) en els seus programes Gaudir UB i Juliols UB com a professora i coordinadora

Dia: 26 de març
Hora: 10:30 h
Lloc: Sala d'Actes Rosa Sensat


Més informació aquí



Les cançons, a qualsevol racó del planeta, constitueixen una part important de l'univers sonor dels individus; a través d'elles, i des de temps immemorials, les persones han comunicat idees i emocions. Les cançons han representat des de sempre un vehicle de comunicació que no només arriba a l'oient de manera racional, sinó que penetren també en la fibra més profunda gràcies a la utilització de la música. Perquè la música és aquell art que ens transporta a una dimensió personal, única i transcendent.

El Gènere del Lied neix de la necessitat d'expressió i la comunió de dos arts: la poesia i la música. Perquè el Lied no és només una cançó, és una identitat. Intentarem apropar-nos a aquest gènere poeticomusical que s'endinsa en la història dels països germànics a finals del segle XVIII, assolint un desenvolupament grandiós en el XIX. És un moviment estètic i artístic, però també identitari, que es convertirà en un incentiu per a altres països que veuran en aquest gènere una via d'expressió pròpia.