Aquí teniu les fotografies i el comentari de la nostra companya
Maria Rosa Vergés sobre la sortida de RELLA a visitar les
Bressoles de Perpinyà i del Solerr que va organitzar el
Grup d'Activitats en motiu dels actes del 15è ANIVERSARI de RELLA.
Volem felicitar a la bona organització del Grup d'Activitats i a l'acollida que vam tenir per part de l'
Adam Bertran coordinador pedagògic de les Bressoles,
Veure comentari
aquí
Veure fotografies
aquí
Visita a la Bressola a Perpinyà
El dilluns dia 24 de març una trentena de persones, sòcies de Rella i acompanyants anàrem a Perpinyà per conèixer la Bressola.
A les 11 del matí, ens trobàrem davant la Bressola de Sant Galdric. Allà ens rebé l'Àdam, el coordinador pedagògic que compagina aquesta tasca amb la Universitat de Girona. Curiosament, la seva especialitat, a la Catalunya Sud, és la de mestre d'escola bressol. En una explicació molt interessant, mentre la pluja queia amb força sobre el teulat de l'aula, ens comentà l'organització, la metodologia, la composició de l'alumnat, de les famílies... amb l'eix vertebrador de la llengua catalana. Cal dir que a tothom sorprengué el fet que, a l'estat francès, no existeixi la titulació de mestre i que per ser-ho, calgui una titulació universitària i un curs pedagògic (optatiu). Li férem un munt de preguntes que ell contestà generosament.
Dinàrem a la «brasserie Moustach`» i tot seguit anàrem al Soler, un poble molt a prop de Perpinyà on hi ha una bressola que té unes instal·lacions impressionants i modernes, amb molta llum i amb un gran pati. Allà ens rebé la directora, antiga alumna de la bressola, que ens acompanyà a les aules on constatàrem les explicacions de l'Àdam (sobretot la immersió lingüística en català), en un ambient molt tranquil, alegre i relaxat, tot i que ell ens va dir que veia els nens i nenes que no sabien el que estava passant. Les aules i els passadissos, a més de la claror, tenien les parets acolorides per les tasques de l'alumnat. Després, hora del patí: allà fins i tot ens cantaren gloses i garrotins i comentàrem que a Barcelona no hi ha cap escola on es parli tant en català en aquest espai. A dins l'aula i a fora el pati els nens i nenes ens explicaren un munt de coses.
En sortirem molt contents i satisfets. Alguns tornàrem cap a casa en cotxe o en tren, però d'altres es quedaren a dormir per fer turisme i cultura l'endemà.
Una activitat excepcional, un agraïment especial a les organitzadores i sobretot a la Bressola i a l'Àdam.
M Rosa Vergés